Reklama
 
Blog | Jakub Čech

Kupní síla versus přání investora

Vyplatí se investorovi stavět v Prostějově megalomanskou obchodní galerii?

Podle analýzy společnosti Incoma GFK je v Prostějově 1,16 m2 obchodní plochy na jednoho obyvatele (nejsou počítány malé prodejny!). Přemýšlím, zda má smysl stavět ve městě další obchodní centrum, které má být velké skoro jako Tesco a OBI dohromady.

Zájem o Šantovku opadá

V nedaleké Olomouci řešili problém podobný, i když ne stejný. Investor chtěl postavit obchodní galerii na brownfieldu staré továrny. U nás chce „jiný“ investor stavět galerii na ploše velkého sálu. Je pozoruhodné, že jednatelé Šantovky a členové představenstva Manthellanu jsou vesměs stejní lidé.

Reklama


V tom je možná naše naděje. Šantovka měla v otevírací dny skutečně narváno. Lidé se tlačili, kdo se tam dostane jako první. A jak je to teď více než měsíc po otevření Šantovky vypadá? Stále je tam několik volných míst, ve všední dny je tam málo lidí, dopoledne ani nemluvě.

Stejný problém zažíváme i v prostějovské Zlaté bráně. Stále je tam několik volných prodejních jednotek k pronájmu a návštěvnost je, obzvláště o víkendech, dle mého názoru nízká,

Bohužel, investor je asi nepoučitelný, protože se chystá stavět v Olomouci nový mrakodrap, i když například jeden z těch dvou stávajících je po roce otevření poloprázdný.

Nadějí je referendum

Opravdu je v Prostějově kupní síla na otevření dalšího obchodního centra? A má vůbec o pronájem někdo zájem? Jak zrušíme pro město nevýhodnou (to konstatovala i právnická analýza) smlouvu? Referendem? Půjdeme do toho?